marți, 13 septembrie 2011

Obezitate indusa de antibiotice

Caz prezentat/trimis pe e-mail de un pacient . Mă numesc ........, sunt din ....... si va scriu pentru problemele fiicei mele : ,,,,,,,, - studentă vârsta 21 de ani, inaltime 1,64, nefumătoare si care de la 55 de kg in anul 2010 in primavara acum cred ca are cu 8/9 kg . Problemele pe care le are fiica sunt: -sensibilitate la frig la urechi(desi la ORL i s-a spus ca nu are nimic la urechi); -sinuzită cronică frontală de la varsta de 15 ani, tinuta sub control cu antibiotice, sinupret, apa de mare(avem tomografie din aug.2010); -deviatie de sept desi ea respira bine pe nari atunci cand nu este racita, si toti medicii ORL se mira cum de respira bine-medicii ORL spun ca trebuie operata de deviatie de sept dar ei ii este frica;a facut 15 sedinte de acupunctura, care a ajutat-o sa elimine din puroi, dar doar atata a ajutat-o(in oct.2010) -amigdalita o data sau de 2 ori pe an; Orlistii nu vor sa i se scoata in schimb amigdalele desi la fiecare raceala de aici pornesc problemele; -dureri foarte mari in primele două zile de ciclu menstrual/dar si cu o zi doua inainte de declansare + sezatie vomă, ameteala, bufeuri,dureri pelviene, dureri de picioare(pe care le simte moi)o stare de rau generala ; o parte din aceste simptome le are si la ovulatie; -gastrită; -alergica la praf si par de pisica; - alergica la furazolidon - se umfla ca un balon(prima data nu ne-am dat seama ce i-a declansat alergia dar a doua oara a fost clar deoarece de emotie pt.un examen a avut un scaun moale si de frica sa nu i se intampla ceva la examen a luat furazolidon iar dupa 3 - 4 ore a inceput sa se umfle(buze fata corp si mancarimi de piele puternice-un cosmar fiind chiar in timpul examenului!) -oboseste repede, nu poate sustine munca de student la standardele necesar, are probleme cu concentrarea si cu memoria ( asa sustine ea) Dar problemele grave nu astea au fost ci acelea care au inceput in 2010 in febr: - un puseu de siunzita care a tinut toata primavara si care a recidivat in august si care a trecut cu mult anibiotic( a pierdut 2 examene la care nici nu s-a putut prezenta si pe care le-a sustinut chiar azi 13.09.2011) -deoarece pe langa aceasta suferinta mai era si ciclul cu probleme, satula de atatea medicamente(antibiotice si antiinflamatoare)l-a recomandarea unei farmaciste a luat produsul Menstracalm de la firma Jarrow, care i-a atenuat durerile si starea de rau dar a inceput sa se ingrase. A intrerupt dupa 3 luni medicatia si cu putin control alimentar a ramas la o greutate acceptabila. -exact dupa 1 an, in febr.2011 a facut o cistita(in urma unei colici renale in ianuarie), tratata la dr.urolog la Panduri cu nolicin primele 6 zile;deoarece simptomele nu-i treceau i s-a prescris nitrofurantoina. La o ora si jumatate dupa administrarea acestui antibiotic au inceput dureri de san,in special stangul (intepaturi /junghiuri), bufeuri si dureri de ovare ca nu mai stia de fapt ce o doare vezica sau ovarele. Asa s-a intamplat pe toata durata tratamentului cu nitrofurantoina. Am crezut ca dupa terminarea tratamentului totul revine la normal, dar a ramas cu: - o sensibilitate la vezica la orice adiere de vant(si cand deschide frigiderul); - dureri de san, bufeuri, cosuri pe fata - ingrasare. Ca urmare am considerat ca un tratament homeopat ar fi binevenit, dar dupa 4 luni de tratament, situatia este astfel: Bun: -s-a atenuat mai bine sensibilitatea la vezica si la ureche(dreapta), si mai putin bine:durerile la ciclu si starea generala de rau ( tot mai ia antiinflamatoare, dar mai putine), cosurile Rau: -in aug.a avut amigdalele umflate, nu a putut inghiti si in final s-a terminat ca de obicei cu: dureri/intepaturi in sinusuri=antibiotic-augumentin 7 zile(cu totul a durat 2 saptamani de la debutul bolii si pana la starea de bine). Mentionez ca nu a stat in curent, aer conditionat, decat plimbare seara afara. Foarte rau: -s-a ingrasat f mult (in conditiile in care a mancat ca de obicei) -i-a aparut pe laba piciorului de la degetul mare spre incheietura piciorului o dara de par(asa cum au unele femei de la pubis spre buric), iar pe brate si pulpe, firisoarele blonde de par (ea este satena), s-au inchis la culoare(sunt negre); -o doare sanul stang; -colica renala(la ecograf nu se vede nimic totul est normal), ni s-a spus ca poate fi nisip si oricum daca ecograful nu arata nimic nici nu te crede dr., desi ii spui ca te tine rinichiul ca o menghina si simti ca te inteapa in meatul urinar(cand se elimina nisipul-asta stiu pe propria-mi piele, care de 20 de ani ma confrunt cu eliminare de pietricele-in olita pe care le-am dus si la laborator si cu eliminare de nisip). Sta cu nospa-ul si renostimul in buzunar permanent. Nu dau vina pe nimeni, spun doar ce i s-a intamplat; poate fi de la remediile homeopate sau poate din cauza dereglarii hormonale - asta fiind cursul dereglarii hormonale din cauza antibioticului(am citit in aceasta sapatmana, intr-un interviu al unui medic endocrinolog, ca antibioticele puternice pot da dereglari hormonale). Oricum, d-na dr.homeopata ne-a indrumat catre endocrinolog si m-am mirat foarte tare , deoarece eu am ales homeopatia tocmai pentru ca poate rezolva bland astfel de probleme. Nu stiu ce sa zic. Va rog din suflet sa ne spuneti ce sa facem.Este cumva necesar sa ne adresam mai intai unui endocrinolog? Analize. Dvs. ne puteti ajuta?

3 comentarii:

  1. Raspuns :

    Vine la consult ( cab privat )
    2. Va trebui sa ii fac analizelele specifice patologiei tiroidiene, inclusiv seaua turceasca, imunograma, explorare parametri hepatici, paraziti .
    3. Dupa ce am toate informatiile ptr analiza cazului va urma un tratamant : homeopat, fitoterapic si dietoterapic specific ei, adica sindroamelor care le prezinta dansa .

    Doar atat pot sa va spun pentru inceput .

    RăspundețiȘtergere
  2. Nitrofurantoin efecte secundare
    Reactii adverse
    Uneori greata, voma, diaree, colici abdominale, eruptii cutanate, edem angioneurotic, reactii antifilactoide, febra, infiltratii pulmonare alergice, cefalee, ameteli, nistagmus, somnolenta, dureri musculare; rareori parestezii, polinevrite (mai ales la bolnavi cu insuficienta renala, diabet, hipovitaminoza B, dezechilibru electrolitic, debilitate marcata), anemie megaloblastica, anemie hemolitica (la cei cu deficit de glucoza-6-fosfat-dihidrogenaza), leucopenie, parotidita, hepatita, icter colestatic, fibroza pulmonara, sindrom lupoid.

    Contraindicatii
    Alergie la nitrofurantoina, deficit de G-6-PD, oligurie, anurie, insuficienta renala avansata (clearance-ul creatinineisub 30 ml/minut); prudenta in timpul sarcinii si alaptarii, se evita in ultima perioada a sarcinii, la nou-nascuti sisugari (poate provoca hemoliza si culoarea galbena a dintilor); prudenta la debilitati, in insuficienta renala usoara (doze mai mici), in prezenta dezechilibrului electrolitic si la diabetici; tratamentul se intrerupe daca apar paresteziisau reactii pulmonare. Nu se asociaza cu acid nalidixic (antagonism).
    Sursa : http://www*sfatulmedicului.ro/medicamente/nitrofurantoin-comprimate_13470

    RăspundețiȘtergere
  3. Din relatarile pacientului retinem patologia renala evidenta .
    Dereglarile hidroelectrolitice, anemia si efectele secundare pe un teren alergic induse de Nitrofurantoin pot fi cauze reale ale dereglarii hormonale a acestui pacient in urma curei cu acest produs .
    Este foarte greu de demonstrat o legatura intre cauza ( efecte secundare Nitrofurantoin ) si dereglarea endocrina .
    Raman in stadiul de supozitie, important fiind insa analiza cazului si tratamentul integral al pacientului .
    In mod evident va trebui ales remediul de constitutie, stabilite diatezele si stabilita schema terapeutica .
    La acest caz din experienta consider ca tratamentul poate dura minim 6 luni, fiind necesare 6 serii de sedinte de acupunctura ( 10 sedinte / luna ).
    Recomandari : dietoterapie, fitoterapie specifica sindroamelor prezente la pacienta, adica regim alimentar si plante ce sunt indicate la cazul dansei .

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.